Αναρτήσεις

ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ-1821

Αναδημοσίευση από: http://eclass31.weebly.com/ Α΄μέρος (κεφάλαια 1-9) Β΄μέρος (κεφάλαια 9-18)

Η Επανάσταση εξαπλώνεται (πρώτο έτος : 1821)

Εικόνα
Περιληπτικά Η Επανάσταση ξεκίνησε ταυτόχρονα και στην Πελοπόννησο (Μάρτιος 1821) αλλά και στη Στερεά Ελλάδα και στα   νησιά. Αποτέλεσμα της υπεροχής των Ελλήνων  στη θάλασσα ήταν τα νησιά να μένουν ελεύθερα ενώ οι Οθωμανοί εμποδίζονταν να αποβιβάσουν στρατό. Πρόταση του Κολοκοτρώνη ήταν να καταλάβουν την Τριπολιτσά που ήταν το διοικητικό και στρατιωτικό κέντρο της Πελοποννήσου. Αν έπεφτε αυτή στα χέρια των επαναστατών τα υπόλοιπα κάστρα δε θα άντεχαν για πολύ. Η πολιορκία της Τριπολιτσάς ξεκίνησε. Οι Οθωμανοί την περίοδο αυτή βρίσκονταν σε πόλεμο με τον Αλή πασά των Ιωαννίνων. Ο Χουρσίτ πασάς (διοικητής της Πελοποννήσου που είχε αναλάβει την καταστολή της εξέγερσης του Αλή πασά)  ανησύχησε και έστειλε στρατό να βοηθήσει τους πολιορκημένους. Οι οπλαρχηγοί της Στερεάς ανέλαβαν να αποκόψουν την πορεία των Τούρκων. Στο πεδίο της μάχης έπεσαν σημαντικοί αγωνιστές όπως ο ο Αθανάσιος Διάκος  (στην Αλαμάνα) .   Όμως ο Οδυσσέας Ανδρούτσος έκλεισε το δρόμο στους Τούρκους με λιγοστές

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ-ΡΗΓΑΣ 1821. ΤΑΙΝΙΑ

Εικόνα

Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΙΤΣΑΣ

Εικόνα

Αθανάσιος Διάκος Μάχη Αλαμάνας 22/4/1821 - ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821

Εικόνα

Εδώ Λιλιπούπολη !

Εικόνα
Λιλιπούπολη : Το  «εδώ Λιλιπούπολη»  ήταν ραδιοφωνική σειρά που ξεκίνησε το 1976 και για τέσσερα χρόνια ακουγόταν στο Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας. Το όνομά της το πήρε από τη Λιλιπούτ, τη χώρα των μικροσκοπικών ανθρώπων που επισκέφθηκε ο Γκιούλιβερ κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του στο βιβλίο του J. Swift  Τα Ταξίδια του Γκιούλιβερ . Ακούστε τραγούδια της Λιλιπούπολης :

Η Μεγάλη Επανάσταση (1821-1830)

Εικόνα
      ΕΔΩ     Η Μεγάλη Επανάσταση του 1821 αποτελεί την κορυφαία προσπάθεια των Ελλήνων να αποκτήσουν την ελευθερία τους. Παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα, εσωτερικά και εξωτερικά, η Επανάσταση πέτυχε τελικώς το στόχο της. Μέσα σε σχετικά σύντομο διάστημα, ως το 1830, η Ελλάδα κέρδισε την ανεξαρτησία της έστω και με περιορισμένα σύνορα. Η ελεύθερη εθνική ζωή ξεκίνησε και τέθηκαν νέοι εθνικοί στόχοι. Αναδημοσίευση από:http://eclass31.weebly.com/

Ενότητα 7: Η ζωή έξω από την πόλη

Εικόνα
Ενότητα 7: Η ζωή έξω από την πόλη Στόχοι ενότητας Ενότητα 6: Η ζωή σε άλλους τόπους Πώς παρουσιάζουμε πληροφορίες για ένα γεγονός που συνέβη Πώς μετατρέπουμε τις ονοματικές σε ρηματικές φράσεις (και αντίστροφα) Πώς κλίνονται τα επίθετα σε  -ης, -ης, -ες Πώς χρησιμοποιούνται οι παθητικές μετοχές με λειτουργία επιθέτου Πώς περιγράφουμε χώρους που μας κάνουν να νιώθουμε έντονα συναισθήματα Πώς μιλάμε κυριολεκτικά ή μεταφορικά για κάτι Πώς ξεχωρίζουμε μια απλή από μια επαυξημένη πρόταση Πώς περιγράφουμε μια σειρά από πράξεις, π.χ. έθιμα ή κοινωνικά γεγονότα και εκδηλώσεις Πώς χρησιμοποιούμε τον ενεστώτα και τον αόριστο Πώς κάνουμε μια περίληψη

Η ΓΗ ΩΣ ΧΩΡΟΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

Εικόνα

ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

Εικόνα

ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Εικόνα

ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΜΟΛΔΟΒΛΑΧΙΑ

Εικόνα

Εγκέφαλος

Εικόνα
Μάθετε τα πάντα για το πιο συναρπαστικό όργανο του ανθρώπινου οργανισμού… ΕΔΩ   Αναδημοσίευση από:http://www.noesis.edu.gr

Ηλεκτρισμός

Εικόνα
ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ Ο ηλεκτρισμός από την εποχή του Θαλή μέχρι τη σημερινή χρήση του ηλεκτρικού ρεύματος, σε ένα επεισόδιο με αρκετό χιούμορ και φαντασία! Θέλεις να μάθεις περισσότερα; Δες εδώ την επιστημονική τεκμηρίωση της ταινίας.   Αναδημοσίευση από:http://www.noesis.edu.gr

ΘΕΡΙΣΜΑ-ΑΛΩΝΙΣΜΑ

Εικόνα
ΘΕΡΙΣΜΑ ΣΤΑΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΓΚΛΟΥΒΗ Αλώνισμα στα ΣΚΛΑΒΕΪΚΑ

ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Εικόνα
Αναπνευστικό σύστημα  Ο άνθρωπος χρειάζεται κάθε ημέρα περίπου 1,5 κιλό τροφή. Όμως ο άνθρωπος για να ζήσει χρειάζεται κάθε ημέρα περίπου 50 κιλά αέρα, από τον οποίο εξασφαλίζει το απαραίτητο οξυγόνο για την καύση των συστατικών της τροφής του και την απελευθέρωση της ενέργειας. Ο ανθρώπινος οργανισμός εφοδιάζεται με το απαραίτητο οξυγόνο με τη λειτουργία της αναπνοής. Μπορούμε να κατανοήσουμε τη σπουδαιότητα της αναπνοής όταν βρισκόμαστε σε συνθήκες όπου δεν υπάρχει αέρας ή είναι λίγος. Όταν κάνουμε βουτιές στη θάλασσα, πρέπει γρήγορα και συχνά να ανεβαίνουμε στην επιφάνεια του νερού για να εισπνεύσουμε αέρα, γιατί δε διαθέτουμε μηχανισμούς (όπως εκείνους των ψαριών), ώστε να απορροφούμε το οξυγόνο που είναι διαλυμένο στο νερό. Οι διαστημικοί περίπατοι θα ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθούν, εάν οι αστροναύτες δε χρησιμοποιούσαν φιάλες με αέριο οξυγόνο, γιατί στο διάστημα δεν υπάρχει ατμοσφαιρικός αέρας.

Ερωτόκριτος (αποχαιρετισμός) - Νικος Ξυλουρης

Εικόνα
Τ άκουσες, Αρετούσα μου, τα θλιβερά μαντάτα; ο Kύρης σου μ' εξόρισε σ' τση ξενιτιάς τη στράτα; Tέσσερεις μέρες μοναχάς μου 'δωκε ν' ανιμένω, κι αποκεί να ξενιτευτώ, πολλά μακρά να πηαίνω. Kαι πώς να σ' αποχωριστώ, και πώς να σου μακρύνω, και πώς να ζήσω δίχως σου στο χωρισμόν εκείνο

AΦΙΕΡΩΜΑ: Ο ΜΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ (ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ)

Εικόνα
Η μουσική είναι δεμένη με την ιστορία και τον λαϊκό πολιτισμό του ελληνικού λαού. Τα έθιμα και οι παραδόσεις φτάνουν ως τις μέρες μας από την αρχαία Ελλάδα. Ένα από αυτά είναι και τα χελιδονίσματα, ένα αναβλαστικό έθιμο που λαμβάνει χώρα τον Μάρτιο, τον πρώτο μήνα της άνοιξης. Σκοπός του εθίμου είναι η υποβοήθηση της βλάστησης της γης. Ανάλογα αναβλαστικά έθιμα είναι η Πρωταπριλιά στη διάρκεια της οποίας οι άνθρωποι συνηθίζουν να λένε ψέματα με σκοπό να ξεγελάσουν τις βλαπτικές δυνάμεις που πιστεύουν ότι μπορεί να εμποδίσουν την ευφορία της γης αλλά και η έξοδος στη φύση την Πρωτομαγιά η οποία συνοδεύεται από μάζεμα λουλουδιών και πλέξιμο στεφανιών από άνθη. Ο Μάρτιος, ο πρώτος μήνας της άνοιξης έχει συνήθως άστατο καιρό. Για τον λόγο αυτό και ο ελληνικός λαός έδωσε στον Μάρτη πολλά ονόματα: Μάρτης ο Κλαψόγελος ,  ο Πεντάγνωμος , ο  Γδάρτης , ο  Καψομάρτης , ο  Ανοιξιάτης , ο  Παλαβιάρης  κ.ά., καθώς και πολλές παροιμίες: «Μάρτης, γδάρτης και καλός παλουκοκάφτ

1000 χρόνια σε 3 λεπτά Πόσο άλλαξαν τα σύνορα στην ευρωπαϊκή επικράτεια από το 1140 μέχρι σήμερα

Εικόνα

Η Φιλική Εταιρεία

Εικόνα

Ελληνική Επανάσταση 1821 - Χρονολόγιο 1770 - 1897

Εικόνα
3/4/1770 Γεννιέται ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης 21/7/1774 Υπογράφεται η συνθήκη Κιουτσούκ Καϊναρτζή 11/6/1798 Εκτέλεση του Ρήγα Φεραίου στις φυλακές Βελιγραδίου 13/1/1801 Έπαρση της σημαίας της <Ανεξαρτήτου Επτανήσου Πολιτείας> στην Κέρκυρα 14/9/1814 Ίδρυση της Φιλικής Εταιρείας 26/1/1821 Σύσκεψη κληρικών, προεστών και καπεταναίων με τον Παπαφλέσσα και τον Π. Πατρών Γερμανό στο Αίγιο με θέμα την κήρυξη της Επαναστάσεως 16/2/1821 Στο Κισνόβιο, πρωτεύουσα της Βεσσαραβίας, Ο Υψηλάντης παίρνει την απόφαση για την κήρυξη της Ελληνικής Επαναστάσεως 3/3/1821 Ο Αλέξανδρος Υψηλάντης συγκροτεί στη Μολδοβλαχία τον <Ιερό Λόχο> 18/3/1821 Ορκωμοσία των οπλαρχηγών και προκρίτων στην Αγία Λαύρα 23/3/1821 Αναγγέλεται επίσημα στις Ευρωπαικές Κυβερνήσεις η έναρξη της Επαναστάσεως 23/3/1821 Κατάληψη Καλαμάτας 25/3/1821 Ο Επίσκοπος Παλαιών Πατρών Γερμανός κηρύσσει την Έναρξη της Επαναστάσεως στην πλατεία Αγίου Γεωργίου Πατρών 29/3/1821 Δύναμη 300 Μανιατ

Χρονολόγιο της Επανάστασης του 1821

Εικόνα
Ένα χρονικό της Ελληνικής Επανάστασης που εστιάζεται στα γεγονότα κάθε περιοχής, στις διπλωματικές διεργασίες αλλά και στα εσωτερικά των επαναστατών (οργάνωση κρατικής δομής, εμφύλιες συγκρούσεις) «Τα ελευθέρια» (πίνακας του Θεόφιλου, 1933) Ιανουάριος ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ:  Ο Χουρσίτ Πασάς της Τριπολιτσάς αναχωρεί από την Πελοπόννησο για να διευθύνει την εκστρατεία εναντίον του Αλή Πασά των Ιωαννίνων. Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης φτάνει μυστικά στη Μάνη από τα Επτάνησα. Φεβρουάριος ΜΟΛΔΟΒΛΑΧΙΑ:  Ο Αλέξανδρος Υψηλάντης περνά τον Προύθο, παραπόταμο του Δούναβη και φυσικό σύνορο ανάμεσα στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και τη Ρωσία. Δυο μέρες αργότερα κηρύσσει την Επανάσταση στη Μολδαβία και στη Βλαχία (24/2). Μάρτιος ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ:  Ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε' αφορίζει τον Υψηλάντη και την Επανάσταση. ΜΟΛΔΟΒΛΑΧΙΑ:  Ο Αλέξανδρος Υψηλάντης συγκροτεί τον Ιερό Λόχο. Απελευθερώνεται το Βουκουρέστι. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ:  Επιθέσεις εναντίον οχυρωμένων Τούρκων στα Καλάβ

ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Εικόνα

Ενότητα 7: Η ζωή έξω από την πόλη

Εικόνα
Ενότητα 7: Η ζωή έξω από την πόλη Στόχοι ενότητας Ενότητα 6: Η ζωή σε άλλους τόπους Πώς παρουσιάζουμε πληροφορίες για ένα γεγονός που συνέβη Πώς μετατρέπουμε τις ονοματικές σε ρηματικές φράσεις (και αντίστροφα) Πώς κλίνονται τα επίθετα σε  -ης, -ης, -ες Πώς χρησιμοποιούνται οι παθητικές μετοχές με λειτουργία επιθέτου Πώς περιγράφουμε χώρους που μας κάνουν να νιώθουμε έντονα συναισθήματα Πώς μιλάμε κυριολεκτικά ή μεταφορικά για κάτι Πώς ξεχωρίζουμε μια απλή από μια επαυξημένη πρόταση Πώς περιγράφουμε μια σειρά από πράξεις, π.χ. έθιμα ή κοινωνικά γεγονότα και εκδηλώσεις Πώς χρησιμοποιούμε τον ενεστώτα και τον αόριστο Πώς κάνουμε μια περίληψη